(Fragment)

„… Niciodată nu am simţit că îi urăsc mai tare ca atunci. Şi nu am fost acaparat de aceste sentimente doar uitându-mă la vecinul meu şi la ceilalţi ca el; era pentru prima oară când mă confruntam cu acele diferenţe de rang social de care se tot vorbesc în dezbateri la diferite emisiuni televizate, de care s-au folosit numeroşi autori pentru a crea câte o operă unică despre o societate supusă, de-a lungul timpului, aceluiaşi clişeu răsuflat… Acele diferenţe care au gâdilat şi încă mai gâdilă orgoliul celor aflaţi pe o treaptă, considerată ca fiind superioară. Nu puteam nega, mai ales când privirea îmi zbura dintr-un colţ într-altul al încăperii şi vedeam aceleaşi mese ceruite cu un strat gros de jeg, pe care nici cu lama nu-l puteai râzui, aceleaşi feţe schimonosite şi zâmbete necontrolate, brăzdate de găurile care marcau lipsa dinţilor, aceleaşi înjurături repetate de la o gură la alta, că nu existau diferenţe. Şi nici nu eram în măsură să stabilesc valoarea acestora, întrucât ştiam că sunt  şi mai mulţi afară care nu mă văd undeva mai sus decât aceşti alcoolici anonimi. Şi atunci când am spus că „îi urăsc” nu i-am inclus doar pe cei din bar; mă gândeam la toţi. Pentru că, în fapt, pentru un individ există doar doi inamici: propria persoană şi ceilalţi. Unii beneficiază de de acea mobilitate afectivă care le permite să fie în tratative de pace cu inamicii. Însă eu duc un război continuu, mă lupt pe un front unde şi alţii au căzut încercând să-şi înfrângă inamicul, mă lupt cu mâinile goale, deoarece, pentru ei, armele mele nu au nicio valoare; e ca şi cum ai încerca să te vindeci de tuberculoză cu ceaiuri calde cu lămâie. Nu e cinstit; dar aş fi putut aprecia asta dacă nu ar fi existat abuzurile şi intoleranţa?

Ospătarul a venit la masa mea a opta oară. Încă câteva pahare, şi vecinul meu ar fi devenit prieten la cataramă cu acesta, căruia îi destăinuia, în câteva frânturi incomprehensibile aruncate de-a valma, cum soţia lui a îndrâznit să-l înşele cu un coleg de serviciu.

– Femeia e un demon, concluzionă acesta, în timp ce şiroaie de băutură i se prelingeau din gură spre barbă. Nu e cinstită! Ţi-e şi frică să nu-ţi puie otravă-n cioarbă!

Ceea ce el nu lua în considerare era faptul că, până şi cinstea, este relativă. Ca de altfel toate virtuţile, defectele şi acţiunile care au fost, de-a lungul timpului, catalogate ca fiind ori bune, ori rele, sunt relative şi depind, în unanimitate, de individ şi de experienţa sa de viaţă. M-am gândit, nu de puţine ori, la posibilitatea unei răsturnări de situaţie, în urma căreia absolut tot ce, altădată, am fi considerat ca fiind sacru şi la care ne-am fi închinat cu multă evlavie, am fi râvnit să ajungem, numai pentru a căpăta acea presupusă aură de sacralitate, s-ar dovedi a fi cu totul eronat, şi chiar lipsit de orice temei. Însă fiecare persoană are o altă credinţă; de aici divergenţa aceasta în ceea ce priveşte felul în care sunt percepute şi înţelese unele fapte sau însuşiri umane. Dar există ceva care ne leagă, mai mult sau mai puţin, pe unul de celălalt. Tâlharul are toate motivele să creadă că numai omorând şi jefuind îşi va procura necesarul material pentru a-şi îmbunătăţi nivelul de trai, Dar rar o să vezi un tâlhar care să privească un preot cu ură şi să-i condamne acţiunile şi stilul de viaţă; ba chiar, în subconştientul lui, îi poartă un respect profund, şi nu se eschivează de la şansa de a se înfăţisa înaintea lui pentru a-şi mărturisi păcatele. În mintea oricărui om există, în mod activ sau pasiv, acea parte care conştientizează ce este binele şi ce îl reprezintă, dar cum ar fi dacă, într-o zi, binele acesta s-ar dovedi a fi rodul răului, un bine reprezentat de egoism, orgoliu şi filantropie făţarnică?”

4 Responses to “(Fragment)”


  1. 1 Ionut 16/01/2010 la 15:10

    misto de tot! femeia nu-i un demon, e dracu insusi! 😀

  2. 2 Roxanne 16/01/2010 la 16:06

    To Ionut:

    Şi ce-ar fi Dumnezeu fără dracu? 😆

  3. 3 Baiatul Ciudat 17/01/2010 la 11:33

    Salut , vrei sa faci link exchange cu http://baiatulciudat.com . Daca da poti sa ma treci cu ” Baiatul Ciudat ” iar link : ” http://baiatulciudat.com ” . Cand m-ai adaugat la blogroll te rog lasa-mi un msj cu datele de contact sa te adaug si eu.

    O zi buna 🙂

  4. 4 Baiatul Ciudat 17/01/2010 la 18:04

    te-am adaugat si eu >:D<


Lasă un răspuns

Let’s Do It, Romania!
I write like
Edgar Allan Poe

I Write Like by Mémoires, Mac journal software. Analyze your writing!

A spus...

Tweet my tweeting twitter

  • "Şi tu ce-ai făcut? Ai continuat să-ţi joci roulul infect, care oricum nu-ţi venea, ba chiar atârna ridicol pe umerii tăi." 6 years ago

Clickuieşte ca să primeşti mail-uri mişto, de la mine pentru tine, cu şi despre blogul ăsta fandosit!

Alătură-te altor 14 urmăritori

Subscribe:

Scurt, foarte scurt istoric


Caut o portiţă deschisă şi un şut în fund (de înaintare).

Banners

widget widget widget widget widget
Created by Roxanne Stump

Cine cauta,gaseste

  • 44,669 amatori
Ianuarie 2010
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

From around the world

free counters

Diverse

OURWORLD


