O generaţie nu atât de degenerată

Mult timp n-a trecut de când m-am despărţit de copilărie. Şi totuşi, mă găsesc acum, în prag de 17 ani, şi mă simt atât de bătrână şi atât de old-school. Lumea e într-o continuă schimbare, şi, nu ştiu cum, dar am ajuns şi eu ca babacii mei să zic: „…pe vremea mea…”

Oamenii au o părere greşită despre generaţia mea (4-5 ani în minus şi în plus).Pe mulţi i-am auzit zicând că noi nu ştim să ne jucăm. În primul rând, mi s-ar părea suitable să zică : „nu ştiam„, pentru că acum am depăşit acest stadiu, şi în al doilea rând, CINE DRACU V-A PĂCĂLIT?!:)) Am atătea amintiri cu ‘minjita’ şi cum uram să ‘minjesc’. Îmi plăcea atât de mult jocul ăla cu ţările şi cu mingea, nu mai ştiu cum se chema. 9 pietre era un eveniment rar, dar toţi puştii se adunau la el. ‘Fete, filme şi băieţi’, ah doamne! 🙂 ‘Încetul cu încetul se fabrică oţetul’ =)). Magazinul, doamne ce stupid era să-ţi faci bani din frunze. Şi totuşi, câţi bani ai fi putut să ai! (!!!).

Toată ziua mi-o pierdeam aşa. Ori mergeam la cules nuci verzi, şi veneam acasă neagră pe mâini.

Am fost un copil pro energiei consumate în mod activ. Dar, nu pot nega că îmi pierdeam şi muuuult timp cu…desenele animate. Cu mâna pe inimă, afirm că fac parte din generaţia Cartoon Network, generaţie care a prins desenele în limba engleză. Ar fi normal ca toţi cei din această generaţie să spună că la vârsta de 5 ani ştiau destul de multă engleză datorită desenelor cu Scooby Doo şi Johnny Bravo. Dar, am mai spus, trăim în nişte vremuri schimbătoare, şi majoritatea au uitat de rădăcini. Vecinii mei care erau cu 4-5-6-7 ani mai mari ca mine, se adunau în faţa mea şi mă puneau să spun gluma răsuflată cu „Why did the chicken cross the road?” de n ori. La 5 ani ai mei, eram în stare să inventez pe loc nişte motive total absurde şi să-i las cu gura căscată. Până la vârsta de 9-10 ani eram „aia care ştie multă engleză”. Desenele animate au început să mă pasioneze de la 4 ani, când m-am mutat în blocul în care stau şi acum, pentru că până atunci nu aveam timp de ele. Majoritatea timpului mi-l petrecusem la mătuşa mea în cartierul de lipoveni, de pe Văcărescu, timp în care am învăţat „Scrisoarea aIIIa”, „Mioriţa” şi „Monastirea Argeşului” pe de rost, şi devenisem un fel de atracţie turistică pentru colegele de muncă a mătuşii mele de la Diana (fostul WinMarkt) care mă apucau de obraji ca nişte nehalite când îmi terminam poezia. Se poate spune că am avut ocazia să fiu un mic copil minune, dar mediocritatea m-a obligat să refuz acest privilegiu, şi memoria m-a lăsat într-un aşa hal că în ziua de azi se mai întâmplă să uit nişte lucruri mai des ca maică-mea şi să-mi amintesc toate idioţeniile nesemnificative din timpul copilăriei.

Cum m-am mutat la bloc la Peco, viaţa mea a luat o turnură semnificativă, şi am descoperit prietenii de joacă. Şi în faţa blocului, şi în cartierul de lipoveni, era acelaşi scenariu, aceleaşi jocuri, aceeaşi voie bună. Faptul pe care îl regret cel mai tare este că n-am apucat să învăţ rusa, cu toate că cel puţin 7 ani din viaţă i-am petrecut foarte aproape de lipoveni. Nu ştiu decât să număr până la zece (nu să şi scriu :)) şi ştiu cum se zice la fată, pâine, seminţe, ouă…şi cam atât. Şi cele din urmă le-am învăţat ca s-o pricep pe bunică-mea.

Dacă cu rusa nu mi-a mers, la 5 ani eram, după cum am menţionat şi mai sus, un mic novice într-ale englezei. Am dat la o parte „Scrisorea aIIIa” (şi tata se criza când vedea că tot ce mi-a rămas din ea era: Tu eşti Mircea? / Da, împărate / Am venit să mi te-nchini. / De nu, schimb a ta coroană într-o ramură de spini.), şi m-am axat pe Two Stupid Dogs, Dexter’s Laboratory, Johnny Bravo, Tom and Jerry, încă unul cu o nevăstuică roşie şi cu un babuin care-mi plăcea la nebunie :), Cow and Chicken, desenele epice care mi-au dezvoltat vocabularul şi care mi-au exersat imaginaţia mai mult decât mi-aş fi dorit vreodată.

Odată cu trecerea timpului, Cartoon Network a fost detronat de Minimax, care a adus ceva inovator: limba română. Era cu mult mai lejer să te urmăreşti desenele de acolo, care erau considerate mai potrivite vârstei decât cele de la Cartoon care implicau un nivel de cunoştiinţe ceva mai mare. Minimax era stupid, şi în acelaşi timp foarte tare, pentru că ne-a adus şi nouă desenele care au marcat copilăria părinţilor, gen Mihaela, Lolek şi Bolek, Urechiatul Pătrăţel, Miaunel şi Bălănel, ocolindu-l pe Nu zaietz pagadi, tocmai pentru că eram în anii ’90 şi lumea trebuia să uite de comunism. Sinceră să fiu, mai tare era Nu zaietz pagadi decât celelalte, care pe mine mă călcau pe nervi. Cel puţin Urechiatul Pătrăţel mi se părea ceea mai mare prostie, un adevărat failure în desene, un lucru un pic cam ciudat pentru un copil de 6-7 ani, care normal ar fi înghiţit orice. Le ocoleam. Şi preferam cu mult mai mult desenele ungureşti, care aveau un fir epic ceva mai consistent. Cu muuuult mai consistent decât panaramele alea, care nici măcar voci nu aveau.

Un desen foarte tare era cu un samovar mov, dar nu-mi amintesc deloc cum se numea.

Apoi, îl avem pe Dr BubÓ. Da, un desen foarte reuşit. Un fel de pregătire pentru viitoarele seriale şi romane poliţiste. Era ceva mai greu de disecat, bufniţoiu’ avea de-a face cu adevărate cazuri cu oameni bolnavi, unii dintre ei criminali, alţii drogaţi, alţii ahtiaţi după băutură. Era o noutate pentru una ca mine, cu toate că era adaptat lumii pădurii. Şi la sfârşitul fiecărui episod, se trăgea o concluzie gen „Nicodată nu suntem mulţumuiţi cu ce avem.”

Familia Mezgá, sau Familia Trăsnită. Da, episoade luuungi şi foarte interesante. 3 serii diferite: în prima serie membrii familiei primeau căte un obiect trimis de o rudă din viitor ca să le uşureze viaţa dar tot timpul o dădeau în bară. În a doua serie Adrian, mezinul, îşi face un fel de navă cu care călătorea pe diferite planete şi întâlnea fiinţe ciudate. În a treia serie, Paula, soţia, este invitată în America de un fost iubit, care se dovedeşte un hoţ, şi îi ruinează. Acest desen chiar nu o să-l uit niciodată!

Majoritatea desenelor erau de la unguri. Şi dacă nu erau făcute de unguri, erau preluate de la unguri, şi veneau la noi ‘ungarizate’.

Babar, regele elefanţilor. Producţie franceză, urmăreşte firul epic al unui roman. Foooarte tare 🙂

Willy Fog şi călătoriile sale în jurul Pământului, spre centrul Pământului, şi sub mări. Jules Verne, evident.

Sandokan. Nu mi-a plăcut niciodată prea mult, dar trebuie să recunoasc că era reuşit.

Şi..nu pot să uit de Pokemon. Cine poate să uite de Pokemon şi isteria pe care a creat-o? Ştiam toţi cei 151 de pokemoni : X. Care existau la vremea mea. Acum văd că au trecut de 400. Am şi câştigat ceva cănd am trimis albumul de la Chipicao :).

În concluzie, generaţia mea nu a fost degenerată. Acum poate că e, marea ei majoriatate. Este îngrijorător să vezi că în ziua de azi nu mai există desene animate bune. Este îngrijorător să vezi cum se promovează violenţa în rândurile celor mici. Este îngrijorător faptul că de la 5 ani se postează în faţa calculatorului şi nu mai pleacă de acolo. Este îngrijorător să-i vezi că vin la grădiniţă cu telefoane mobile din care se aud manele date la maxim (experienţă proprie). Ei ce o să ajungă? Mă uit la cei din generaţia mea cât de mult au decăzut. De ei ce să mai zic?

Ice Age spune:

Habar nu am daca toti tinerii de varsta ta gandesc asa(sau cam asa),mi-e ciuda ca nu am fost atent la asta,mi-e ciuda de lipsa de ingaduinta pentru generatia asta,ma declar batran obosit.

Da, pe noi ne-aţi subestimat. Nu e o cauză pierdută. Şanse mai sunt, şi destul de mari.pentru că noi am apucat să vedem ce înseamnă bun şi de calitate.

Probleme sunt acum. Eu dacă aş avea un copil, nu l-aş lăsa o clipă să se uite la televizor, şi l-aş ţine numai afară, chiar dacă n-ar avea cu cine să se joace. L-aş duce la pădure. (de-asta nu vreau eu copil, prea multă bătaie de cap :D)

Vă las să vă gândiţi.

15 Responses to “O generaţie nu atât de degenerată”


  1. 1 Un Soricel 14/07/2009 la 13:37

    …atunci poate ar fi cazul sa te iei de desenele animate ale ‘maturitatii’ … where Tex Avery is GOD..

    si cel care l-a facut celebru
    http://www.dailymotion.com/video/x3ts2u_tex-avery-king-size-canary_fun

  2. 2 Roxanne 14/07/2009 la 13:43

    To Un Soricel:

    Şi pe astea le ştiu. 🙂

  3. 3 Toasted Bread 14/07/2009 la 17:09

    riiight…pai…umm…acum fac ceea ce nu fac deloc (cum suna)…saaa…umm…las un comentariu 😐 :))
    il fac mai constructiv ca sa nu pic de epic total honest to god loser 🙂
    -ok…so…cred ca jocul ala cu mingea se numea ‘La putere’…cu unu care arunca mingea in sus si…si sti tu…acum mi se pare un fel de apropiere intre tari (bineinteles apropierea e fake…ma rog) ‘da’ e doar un joc!’ 🙂 love it!
    -eu mancam frunzele…aveau gust amar :))…de bani…inca de atunci spuneam ca vreau sa ajung un hobo (oameni-care-dorm-pe-jos) =))
    -la 5 ani ma uitam la Batman, Wacky Races si imi placea de Shaggy…mai era(u) si ‘Looney Tunes’ (what’s up, doc?)
    -desenul cu nevastuica era ‘I Am Weasel’
    -acum chestia cu minimax e cam…recunosc erau cateva bune ‘tales from the crypt’, ‘dog city’, ‘albert va spune…’… dar acum…ca le.au scos…si cand ma uit pe minimax pur si simplu ma dezgusta….:(…e oribil…numai ‘puppet-arii’…nimic ‘magic’
    -…hei, ai vazut ‘basme maghiare’ :)) si scandalul cu p0rn.ul in desenele animate…
    -‘numai mezinul/isi urmeaza destinul/noaptea.i minunat sa dai contur la vise/cerul m.a primit cu bratele deschise/si cum…’:|…din minte honest man!
    -‘as vrea sa fiu eu cel mai bun/cum nimeni n.a mai fost/sa.i prind pe toti e scopul meu/si sa le fac un roooost…pokemon sa.i prind pe toti’ ha! mie imi placea de ditto :X tie de cine?!
    -schimbari, schimbari…te costa 25 de centi sa te intorci in timp $$ =))
    -heei…nu ai spus nimic de jetix (fox kids) 🙂
    ok…umm…sper ca…nu..e foarte ilogic…ce am scris…si imi cer scuze ptr. eventualele greseli de…nu conteaza…:)>- peace out!

    P.S. inca ma uit la…ce??…ce ma?! :|…si ce daca!!!

  4. 4 Roxanne 14/07/2009 la 17:23

    To Toasted Bread:

    Mi-a luat ceva să citesc, da’ am citit!:)
    Chestia cu ‘La Putere’ am aflat-o şi eu după ce am postat articolul; ar fi fost anost din partea mea să editez, şi am lăsat aşa. 😦
    N-am avut un Pokemon preferat, dar dintotdeauna l-am urât pe Pikachu.:| Vaporeon, Jolteon şi Flareon erau tari :).
    Fox Kids nu mi-a plăcut niciodată, mă uitam acolo doar pt ‘Familia De ce’.
    Ar mai trebui să mai zic ceva?:|:)

  5. 5 Radu Humor 14/07/2009 la 20:36

    Ce te-a apucat sa scrii porcaria aia cu pletele lui Crin, de pe blogul Roxanei Iordache ?
    Noroc ca nu ti-am raspuns inainte de a intra la tine pe blog….
    Acum mi-ar fi parut rau, dar cu siguranta ai fi meritat cateva trimiteri spre….. bunul simt.
    Daca te-am citit pana la capat, continua !
    Chiar daca nu o voi mai face eu, te vor urmari cu placere , si altii(altele)….
    Pasesti frumos, prin niste teme interesante(asta la o ptivire destul de fugara!).

    P.S. Astept raspunsul la „ce te-a apucat?) !

  6. 6 Radu Humor 14/07/2009 la 20:41

    Si mie mi-a placut mult ” Nu pagadi zaiat !” ….

  7. 7 Roxanne 15/07/2009 la 11:54

    Îmi cer scuze că m-am băgat aiurea ca musca undeva într-o discuţie foarte serioasă cu o afirmaţie destul de random şi care se vroia amuzantă.

    Veţi găsi puterea să mă iertaţi?:| Promit că nu mă mai bag aiurea undeva în viaţa mea! (!!!)

    Ştiţi, mie-mi place ironia, cineva a zis că e o a doua natură a mea. (Până şi de mine fac mişto)

  8. 8 Radu Humor 15/07/2009 la 17:40

    Roxanne
    Am gasit puterea si pentru a te ierta, si pentru a te felicita pentru franchetea cu care ai reusit sa indrepti o mica gafa, aproape fara sa lasi urme 😆
    Si pentru ca si mie-mi plac glumele si bancurile bune,
    citez din „Plai cu boi” a lui Dinescu:
    -Urmare a crizei mondiale, mai multi tenismani de la Wymbledon si-au pierdut serviciile….
    si in fine, un Anunt, care sper sa te amuze :
    – Domnisoara, frumoasa ca o floare,caut un partener de vaza .

  9. 9 Radu Humor 17/07/2009 la 08:36

    Bine, am inteles ca nu ” servesti ” Mircea Dinescu (probabil te feresti de boii din titlu,dand in schimb peste cei din drum), desi ceva din postarea la B’Fest ma face sa am ceva dubii :
    ” Pe drum am intalnit un homlees care facea sex cu pamantul”,
    si iata, cu aproximatie, ceva dintr-o poesie a lui Dinescu :
    „Cand isi baga plugu-n brazda,
    Isi ia glia de nevasta..”
    ( e vorba de taranul roman, evident, dar ce mai stii tu despre el , mai ales ca pe la Tulcea nu-s tarani, ci doar pescari 😆 ).

    P.S.
    Ti-am citit cu interes tacerea asurzitoare….

  10. 10 Radu Humor 17/07/2009 la 08:48

    In loc de :
    „… desi ceva din postarea la B’Fest…”
    a se citi macar, daca am omis a scrie :

    „… desi ceva din postarea excelenta la B’Fest…”

    Lasa, nu-i cazul sa-mi multumesti 😉 .
    ( nici sa-mi raspunzi 😛 )

  11. 11 Roxanne 17/07/2009 la 11:29

    To Radu Humor:

    Scuzaţi că n-am răspuns, mă simţeam cam aiurea că am stârnit atâta vâlvă cu Dl Crin, şi nu m-am gândit că aţi aştepta un răspuns. 🙂

    Mă bucur că va plăcut articolul despre B’Estfest, am investit în el, nu numai 2 ore de disecţie neuronală ca să-mi amintesc toooaaate amănuntele nesemnificative, care defapt fac totul :D.

    De citit, nu citesc poezii, doar din când în când nişte Blaga. Nici măcar Eminescu nu-mi place! 😀

    Şi vă contrazic, la Tulcea sunt ţărani şi pescari, pentru că cei pe care i-aţi numi în mod normal orăşeni sunt defapt nişte ţărani beliţi! 😆
    https://roxannetrohmaniac.wordpress.com/2009/03/21/mentalitate-tip-taran-de-balta/

    Acum două zile, o tipesă de 1,90 care abia încăpea în pantaloni, care se ţinea de şold cu o altă tipă de 1,60 (ok, sunt un pic anti-gay) s-a luat de mine că merg cocoşat, aşa în mijlocul străzii, şi au început să strige Superman. De la cocoşat la tip cu chiloţi deasupra pantalonilor…nu ştiu cum a ajuns creieraşul ei 😆

    sper că n-am uitat nimic. 😀

  12. 12 danypmn 17/07/2009 la 17:47

    Intr-adevar, e genul de articol care sa te faca sa zici „ce vremuri am trait”…:))
    E pacat ce s-a intamplat cu aceste canale in 6-7 ani de zile.
    Pana si Minimax arata intr-un hal de nerecunoscut.

  13. 13 tulcealive 18/07/2009 la 10:51

    Hai sa nu exageram .Nu esti inca vreo batranica .Ai destul timp sa mai copilaresti

  14. 14 Roxanne 18/07/2009 la 12:28

    To danypnm:

    Da, şi ce vremuri! O doamne, vorbim ca nişte boşorogi! 😆

  15. 15 Roxanne 18/07/2009 la 12:35

    To tulcealive:

    Ştiu, dar totuşi am trecut peste stadiul ăsta. Am vrut să scot în evidenţă contrastul dintre generaţia mea şi generaţia foarte tânără de azi. 🙂 Ce stupid sună! 😆


Lasă un răspuns

Let’s Do It, Romania!
I write like
Edgar Allan Poe

I Write Like by Mémoires, Mac journal software. Analyze your writing!

A spus...

Tweet my tweeting twitter

  • "Şi tu ce-ai făcut? Ai continuat să-ţi joci roulul infect, care oricum nu-ţi venea, ba chiar atârna ridicol pe umerii tăi." 6 years ago

Clickuieşte ca să primeşti mail-uri mişto, de la mine pentru tine, cu şi despre blogul ăsta fandosit!

Alătură-te altor 15 urmăritori

Subscribe:

Scurt, foarte scurt istoric


Caut o portiţă deschisă şi un şut în fund (de înaintare).

Banners

widget widget widget widget widget
Created by Roxanne Stump

Cine cauta,gaseste

  • 44,619 amatori
Iulie 2009
L M M M V S D
« Iun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

From around the world

free counters

Diverse

OURWORLD


